مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 10:552023-10-22اقتصادي

ثبت مراسم «عناب ته کنی» در تقویم رویدادهای گردشگری کشور


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از ثبت مراسم «عناب ته کنی» در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، هادی شاه وردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت:  گواهی نامه مراسم عناب ته کنی در تقویم رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران با شماره 20209395 به ثبت رسید و به استان ابلاغ شد.

وی بیان کرد: عناب یکی از محصولات راهبردی در صنعت گردشگری استان به خصوص گردشگری کشاورزی است و هر ساله مراسم عناب ته کنی در شهرستان خوسف و توابع آن برگزار می شود.

  وی افزود: خراسان جنوبی یکی از قطب های اصلی برداشت عناب به شمار می رود چراکه این محصول با آب و هوای استان و همچنین روستاهای اطراف (به خصوص روستاهای شهرستان بیرجند، خوسف، سربیشه، درمیان، …) سازگار است، به طوری که حتی در اغلب خانه ها درخت عناب می کارند و سالانه محصول خوبی می دهد.

در همین راستا مراسم عناب ته کنی با هدف شناساندن بیشتر این محصول در سطح ملی و بین المللی و همچنین جذب گردشگر در ایام برگزاری مراسم، در فهرست رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.

   مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: جمع آوری عناب از آیین و مراسم خاص برخوردار است که امروزه دیگر ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت مراسم «عناب ته کنی» در تقویم رویدادهای گردشگری کشور

ثبت مراسم «عناب ته کنی» در تقویم رویدادهای گردشگری کشور