مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 10:352023-10-02دانش

بررسی «مفهوم جامعه شناسی تاریخی» در نشست دانشجویی


اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی تاریخ کشور، کارگاه «آشنایی با مفهوم جامعه شناسی تاریخی؛ ضرورت و کارکردها» را برگزار می کند.

- اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی تاریخ کشور، کارگاه آشنایی با مفهوم جامعه شناسی تاریخی؛ ضرورت و کارکردها را برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، این دوره از 23 مهر ماه روزهای یکشنبه ، با تدریس امید غیاثی ـ دانشجوی دکتری تاریخ دانشگاه تهران، به مدت چهار جلسه به صورت مجازی در گوگل میت برگزار خواهد شد.

این کارگاه نگاهی خواهد داشت به رویکرد میان رشته ای مهم جامعه شناسی تاریخی و رویکردی که برای دانشجویان تاریخ و پژوهشگران علوم انسانی بسیار راهگشاست، اما بدفهمی هایی رایج در مورد کاربست نظرات پژوهشگران این حوزه وجود دارد که هدف اصلی این کارگاه، نقادی این بدفهمی ها و توضیح امکانی است که این رویکرد برای فهم جوامع انسانی ایجاد می کند.

همچنین در این کارگاه توضیخ داده خواهد شد که مفهوم جامعه شناسی تاریخی به چه معناست و تفاوت آن با تاریخ و جامعه شناسی به عنوان دو رشته مجزا چیست و در نهایت ساحت های هستی شناسی و معرفت شناسی، بررسی خواهد شد.

بررسی برخی از مهمترین جامعه شناسان تاریخی در سطح جهانی، معرفی و چگونگی مواجهه با آرای آنان و کاربست آن ها در مطالعه تاریخ و جامعه ایران، آرای جامعه شناسان تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی «مفهوم جامعه شناسی تاریخی» در نشست دانشجویی

بررسی «مفهوم جامعه شناسی تاریخی» در نشست دانشجویی