مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 17:552023-10-10سياسي

همایش «راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر» در قم برگزار می شود


مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم، از برگزاری نخستین همایش ملی «راهبردهای توسعه و نگهداری فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر» همزمان با 25 و 26 مهرماه در قم خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، پیام جوادیان ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه استان قم که در سالن جلسات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه بحث توسعه فضای سبز و افزایش این سرانه، از برنامه های راهبردی در شهرداری قم و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری است، افزود: در این خصوص اقدامات گوناگونی همچون ایجاد تنوع در گونه ها و درختان سایه دار و بازدانه و پرداختن به امکانات رفاهی، تفریحی و گردشگردی صورت گرفته است که در حال حاضر شامل 400 بوستان شهری می شود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضای سبز بر اساس آب شرب نیست، گفت: این توسعه بر مبنای استفاده از منابع قابل اتکا و توسعه پایدار بوده و از سال 1394 عزم جدی بر جدا سازی آب شرب از فضای سبز صورت گرفته که در حال حاضر 81 درصد آب استفاده شده فضای سبز از پساب و چاه های آب و تنها 19 درصد آن از آب شرب است.

جوادیان تصریح کرد: قم دومین شهری است که بعد از اصفهان تخصیص پساب 4/5 میلیون متر مکعب را از وزارت نیرو گرفته و در حال حاضر خط انتقال پساب به طول 5 هزار متر از تصفیه خانه جامع تا بوستان رضوان در شمال شه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایش «راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر» در قم برگزار می شود

همایش «راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر» در قم برگزار می شود