مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 14:552023-10-11اجتماعي

نسخه خطی 500 ساله دیوان حافظ رونمایی شد


همزمان با سالروز بزرگداشت حافظ شیرازی، یکصد و هشتاد و سومین برنامه سه شنبه های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به معرفی و رونمایی از نسخه خطی 500 ساله دیوان این شاعر بلند آوزاه ایرانی اختصاص پیدا کرد.

- ایسنا/خراسان رضوی همزمان با سالروز بزرگداشت حافظ شیرازی، یکصد و هشتاد و سومین برنامه سه شنبه های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به معرفی و رونمایی از نسخه خطی 500 ساله دیوان این شاعر بلند آوزاه ایرانی اختصاص پیدا کرد.

امیر منصوری، کارشناس و پژوهشگر نسخ خطی آستان قدس رضوی با اشاره به وجود قریب به 5000 نسخه خطی از دیوان حافظ در کل دنیا که از این مجموع تا کنون نیمی از آن فهرست شده است، اظهار کرد: از مجموع آثار فهرست شده بیش از 33 درصد این دیوان ها در کتابخانه های معتبر ایران نگهداری می شود که هند، پاکستان و ترکیه در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی افزود: عمده نسخه های خطی حافظ که در ایران نگهداری می شود به ترتیب در کتابخانه ملی ایران، کتابخانه مجلس شورای اسلامی و کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی قرار دارد.

این کارشناس همچنین به وجود قدیمی ترین نسخه های دیوان حافظ در دنیا اشاره کرد و گفت: قدیمی ترین نسخه های دیوان حافظ که در جهان که در سال 801 کتابت شده در ترکیه نگهداری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه خطی 500 ساله دیوان حافظ رونمایی شد

نسخه خطی 500 ساله دیوان حافظ رونمایی شد