مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 08:152023-10-08حوادث

روستاهای زیادی از لرستان قابلیت ثبت در فهرست جهانی جهانگردی را دارند


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از قابلیت بالای روستاهای استان برای ثبت در فهرست جهانی جهانگردی خبر داد.

- ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از قابلیت بالای روستاهای استان برای ثبت در فهرست جهانی جهانگردی خبر داد.

عطا حسن پور پانزدهم مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روستاهای زیادی از لرستان با دارا بودن شاخصه های مهم و کم نظیر قابلیت ثبت در فهرست جهانی جهانگردی را دارند.

وی بیان کرد: برخی از روستاهای لرستان از جمله روستای سنگ تراشان خرم آباد، دره تخت ازنا، ونایی بروجرد، روستای و چال فهره الیگودرز روستاهایی هستند که علاوه بر روستای بیشه قابلیت ثبت در فهرست جهانی جهانگردی را دارند.

حسن پور ادامه داد: در سال جاری نیز از بین 100 روستای کشور، روستای بیشه با شاخص های مهم از جمله آبشار، ایستگاه قطار، پل تاریخی، رودخانه و آیین های محلی، برای ثبت در فهرست جهانی جهانگردی(WTO) انتخاب و پرونده آن ارسال شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه آبان ماه امسال نتایج بررسی پرونده 10 روستای کشور از جمله روستای بیشه که به سازمان جهانی جهانگردی معرفی شده اعلام خواهد شد، افزود: برای ثبت روستاها در فهرست جهانی جهانگردی پرونده کامل شاخصه های آن روستا از جمله جاذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستاهای زیادی از لرستان قابلیت ثبت در فهرست جهانی جهانگردی را دارند

روستاهای زیادی از لرستان قابلیت ثبت در فهرست جهانی جهانگردی را دارند