مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 17:202023-09-23اقتصادي

گره دلاری در برابر واردات خودروهای کارکرده؛ نتوانستن یا نخواستن؟


بانک مرکزی به تازگی ادعای یک نماینده مجلس را تکذیب و اعلام کرد: انتشار برخی اخبار و ادعا ها مبنی بر اینکه طی آخرین تصمیم، واردات خودرو یا قطعات آن با ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی میسر شد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی؛ شاید اگر به اسفندماه سال قبل بازگردیم، کمتر کسی تصور می کرد با وجود وعده وعید های جذاب از سوی مسئولان وزارت صمت مبنی بر واردات 200 هزار خودروی صفرکیلومتر تا پایان بهار امسال، در پایان نیمسال نخست سال، تعداد اندکی خودرو از گمرک عبور کند و داخل کشور برسد.

اما در نهایت آنچه تا به امروز حاصل شده، چیزی جز عدم تحقق وعده های وزیر سابق صمت و همچنین رییس فعلی سازمان توسعه تجارت نیست.

 در این شرایط که گمرک کشورمان از ترخیص قطعی 1218 خودرو سواری وارداتی تا پایان مردادماه خبر داده است، قانون واردات خودرو های کارکرده نیز روی میز مسئولان دولتی قرار گرفته است.

قانونی که دولت را ملزم کرده بود تا هفته نخست شهریورماه، آیین نامه پیشنهادی وزارت صمت در خصوص واردات خودرو های کارکرده را تعیین تکلیف و برای اجرا ابلاغ کند؛ اما هفته ها گذشت و هنوز خبری از رسیدگی به این قانون در هیات وزیران نیست.

خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت نیز دو هفته قبل در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی با اشاره به چالش تامین ارز از سوی بانک مرکزی و الزامات ساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره دلاری در برابر واردات خودروهای کارکرده؛ نتوانستن یا نخواستن؟

گره دلاری در برابر واردات خودروهای کارکرده؛ نتوانستن یا نخواستن؟