مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 20:302023-09-23سياسي

ایران و مالدیو روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند


جمهوری اسلامی ایران و مالدیو در بیانیه ای ازسرگیری روابط دیپلماتیک خود را اعلام کردند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، جمهوری اسلامی ایران و مالدیو امروز اول مهر ماه در بیانیه ای ازسرگیری روابط دیپلماتیک خود را اعلام کردند.

در بیانیه مشترکی که بدسن منظور منتشر شد، آمده است: متعاقب جلسه روز جمعه، 31 شهریورماه 1402(22 سپتامبر 2023)، فیمابین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و احمد خلیل وزیر امور خارجه جمهوری مالدیو در حاشیه هفتادو هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری مالدیو در راستای منافع و آرمان های ملت های خود، بر تصمیم دو کشور برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک تأکید کردند.

   به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، مالدیو در پی حادثه دی ماه 1394 سفارت عربستان در تهران که به قطع بک طرفه روابط عربستان سعودی با جمهوری اسلامی ایران انجامید، روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد.

در این بیانیه عنوان شده است: دو دولت توافق کردند روابط دوستانه فیمابین دو کشور را بر اساس احترام متقابل به حاکمیت، برابری، منافع مشترک و همزیستی مسالمت آمیز توسعه دهند.

   این بیانیه می افزاید: دو کشور تصمیم گرفته اند همکاری ها را در زمینه های مختلف از جمله سرمایه گذاری، تجارت، سفرها و تماس های مردم با مردم،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و مالدیو روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند

ایران و مالدیو روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند