مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 15:352023-09-30اقتصادي

پیشرفت 35 درصدی خط انتقال آب شیرین کن خلیج فارس


سامانه آب شیرین کن خلیج فارس در استان هرمزگان در حال اجرا است و خط انتقال 21 کیلومتری این سامانه، 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، با اتمام این سامانه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سامانه آب شیرین کن خلیج فارس، هم اکنون در استان هرمزگان در حال اجرا است و خط انتقال 21 کیلومتری این سامانه، 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در اجرای این طرح دو شهر و 21 روستا از بخش مرکزی شهرهای بندرعباس و بندر خمیر به آب شرب پایدار دسترسی پیدا خواهند کرد، پیش بینی می شود پس از اتمام پروژه آب شیرین کن خلیج فارس 40 هزار نفر در مناطق یادشده تحت پوشش شرب بهداشتی قرار گیرند.

* توسعه آب شیرین کن ها در دستور کار دولت در این راستا، صابر علیدادی معاون شرکت آب و فاضلاب کشور در گفت وگو با خبرنگار فارس تأکید کرد: تامین آب شرب پایدار مناطق ساحلی کشور با اتکا به شیوه های مختلف شیرین سازی آب در دستورکار قرار گرفته و برخی استان های جنوبی طی دو سال گذشته رشد سه برابری تامین آب از دریا را تجربه می کنند.

*چالش جدی بر سر توسعه آب شیرین کن به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، استفاده از منابع آب نامتعارف به منظور تامین نیاز مردم یکی از مهم ترین اقدامات دولت ها به ویژه در منطقه خاورمیانه برای تامین نیاز آبی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت 35 درصدی خط انتقال آب شیرین کن خلیج فارس

پیشرفت 35 درصدی خط انتقال آب شیرین کن خلیج فارس