مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 14:002023-09-30بين الملل

دادرسی به خاطر «تبعیض نژادی نظام مند» در پلیس فرانسه


ارشدترین نهاد اداری فرانسه یک جلسه دادرسی چشمگیر را برای رسیدگی به شکایتی از نیروهای پلیس این کشور به اتهام اعمال تبعیض نژادی نظام مند در حین بررسی اوراق هویتی برگزار کرد.

- ارشدترین نهاد اداری فرانسه یک جلسه دادرسی چشمگیر را برای رسیدگی به شکایتی از نیروهای پلیس این کشور به اتهام اعمال تبعیض نژادی نظام مند در حین بررسی اوراق هویتی برگزار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت، قربانیان این پرونده به دنبال دریافت غرامت پولی نیستند بلکه خواستار صدور حکم به نفع اعمال اصلاحات عمیق در سازمان پلیس به منظور پایان دادن به تبعیض نژادی شده اند.

چندین سازمان فعال مردمی و گروه حقوق بشری بین المللی می گویند، پلیس فرانسه هنگام گزینش مردم برای ایست و بازرسی مدارک و اوراق هویتی، عمدا افراد عرب تبار و سیاهپوست را هدف تبعیض قرار می دهد.

این گروه ها و سازمانها در سال 2021 یک شکایت را علیه پلیس فرانسه به اتهام تبعیض نژادی در این رفتارش ثبت کردند که بعد از گذشت مدتها، روز جمعه به مرحله رسیدگی در ارشدترین نهاد اداری فرانسه یعنی شورای کشور رسید.

دولت پاریس ارتکاب تبعیض نژادی نظام مند از سوی پلیس این کشور را رد و ادعا کرده، افسران پلیس این کشور به شکلی فزاینده هدف خشونت قرار می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادرسی به خاطر «تبعیض نژادی نظام مند» در پلیس فرانسه

دادرسی به خاطر «تبعیض نژادی نظام مند» در پلیس فرانسه