مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 10:152023-10-08سياسي

مجلس سازمان منابع طبیعی را موکلف به احیا و توسعه جنگل ها کرد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری را مکلف به حفظ، احیا و توسعه جنگل ها در طول اجرای برنامه هفتم توسعه کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان در جلسه علنی امروز(یک شنبه،16مهر) مجلس شورای اسلامی،  ماده 36 لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری را مکلف به حفظ، احیا و توسعه جنگل ها در طول اجرای برنامه هفتم توسعه کردند.

بر اساس ماده 36 لایحه برنامه هفتم، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مکلف به حفظ، احیا و توسعه جنگل ها در چهارچوب طرح مدیریت پایدار جنگل و جنگلداری نوین می باشد.

هرگونه بهره برداری چوبی از جنگل و برداشت درختان جنگلی، ممنوع است.

تبصره 1، برداشت درختان ریشه کن، شکسته و افتاده تجمعی ناشی از بروز عوامل طبیعی خطرساز (طوفان و سیل، برف سنگین، لغزش و رانش وسیع) و آفت زده غیرقابل احیای جنگل ها (خارج از مدیریت شهرداری ها) و همچنین درختان خطرساز در حاشیه جاده های جنگلی و پارک های جنگلی صرفاً توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تأیید رییس سازمان انجام می گیرد.

تبصره 2، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مکلف است از طریق فراخوان و تعیین برنده با انعقاد قراردادهای دوره ای و مدت دار اقتصادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس سازمان منابع طبیعی را موکلف به احیا و توسعه جنگل ها کرد

مجلس سازمان منابع طبیعی را موکلف به احیا و توسعه جنگل ها کرد