مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 12:152023-09-28پزشكي

با این بیماری فقط یک ماه زنده می مانید!


یک متخصص بیماری های عفونی با اشاره به کشندگی 100 درصدی بیماری هاری از افراد خواست هر نوع گزش حیوانات را جدی گرفته و در کمترین زمان ممکن به مراکز درمانی مراجعه کنند.

- ایسنا/کرمانشاه یک متخصص بیماری های عفونی با اشاره به کشندگی 100 درصدی بیماری "هاری" از افراد خواست هر نوع گزش حیوانات را جدی گرفته و در کمترین زمان ممکن به مراکز درمانی مراجعه کنند.

دکتر محمدحسین زمانیان به مناسبت روز جهانی هاری (ششم مهر) در گفت وگو با ایسنا، از این بیماری به عنوان یک بیماری کشنده یاد کرد و افزود: در صورت ابتلای افراد به هاری و عدم درمان به موقع آن، افراد در خوشبینانه ترین حالت تا یک ماه زنده می مانند.

وی با اشاره به انتقال این بیماری از حیوان به انسان گفت: ویروس هاری در بزاق پستانداران خونگرم از جمله سگ، گرگ، گربه،خرس، گراز، خفاش و حتی حیوانات اهلی مانند گاو و بز و گوسفند می تواند زندگی کند و اگر این حیوانات آلوده به ویروس باشند و انسان را گاز بگیرند، ویروس از طریق این گزش به انسان منتقل می شود.

زمانیان خاطرنشان کرد: همچنین از طریق تماس با بزاق و مخاط حیوان آلوده هم امکان انتقال این بیماری وجود دارد.

وی دوره کمون هاری را چهار تا 12 هفته عنوان و تصریح کرد: طی این مدت ویروس خود را به سیستم عصبی مرکزی رسانده و به بافت های عصبی حمله می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با این بیماری فقط یک ماه زنده می مانید!

با این بیماری فقط یک ماه زنده می مانید!