مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 08:452023-10-05بين الملل

سئول: کره شمالی احتمالا روی تولید پلوتونیوم با کاربرد تسلیحاتی کار می کند


یک رسانه خبری کره جنوبی امروز (پنجشنبه) به نقل از یک منبع دولتی اعلام کرد، کره شمالی فعالیت رآکتور هسته ای در مجتمع اصلی اتمی خود را متوقف کرده که احتمالا برای استخراج پلوتونیومی است که می تواند برای تسلیحات با پردازش مجدد میله های سوخت مصرف شده استفاده شود.

- یک رسانه خبری کره جنوبی امروز (پنجشنبه) به نقل از یک منبع دولتی اعلام کرد، کره شمالی فعالیت رآکتور هسته ای در مجتمع اصلی اتمی خود را متوقف کرده که احتمالا برای استخراج پلوتونیومی است که می تواند برای تسلیحات با پردازش مجدد میله های سوخت مصرف شده استفاده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، براساس این گزارش، ارزیابی اطلاعاتی مقامات آمریکا و کره جنوبی نشان می دهد، عملیات رآکتور هسته ای 5 مگاواتی در مجتمع هسته ای یونگ بیون از اواخر سپتامبر به حالت تعلیق درآمده است.

روزنامه دونگا ایلبو به نقل از یک منبع دولتی سئول نوشت: کره جنوبی و ایالات متحده معتقدند که این می تواند نشانه ای از کار بازفرآوری باشد که برای به دست آوردن پلوتونیوم با درجه تسلیحات انجام می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، بازفرآوری میله های سوخت مصرف شده که از رآکتور هسته ای خارج می شوند، گامی است که قبل از استخراج پلوتونیوم برداشته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سئول: کره شمالی احتمالا روی تولید پلوتونیوم با کاربرد تسلیحاتی کار می کند

سئول: کره شمالی احتمالا روی تولید پلوتونیوم با کاربرد تسلیحاتی کار می کند