مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 12:002023-09-26بين الملل

آمریکا ایجاد یک «خط تماس مستقیم فضایی» با چین را بررسی می کند


خبرگزاری رویترز گزارش داد، ایالات متحده در حال بررسی ایجاد یک «خط تماس مستقیم» با چین است تا از بحران ها در فضا، در میانه تنش های مرزی جلوگیری کند.

- آمریکا ایجاد یک خط تماس مستقیم فضایی با چین را بررسی می کند خبرگزاری رویترز گزارش داد، ایالات متحده در حال بررسی ایجاد یک خط تماس مستقیم با چین است تا از بحران ها در فضا، در میانه تنش های مرزی جلوگیری کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ژنرال چنس سالتزمن به رویترز گفت: ایالات متحده گفت وگوهای داخلی در رابطه با ایجاد یک خط تماس مستقیم برای کاهش بحران ها در فضا داشته است.

با این حال، آمریکا هنوز وارد مذاکرات با چین در این خصوص نشده است.

روابط آمریکا-چین به دلیل چندین مسئله لکه دار شده است؛ از جمله این موارد می توان به رویارویی نزدیک نظامی در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان، بالون تجسسی چین که ماه فوریه گذشته بر فراز آمریکا شناسایی و توسط این کشور منهدم شد و همچنین جاسوسی چین از آمریکا از طریق کوبا به مدت چندین سال اشاره کرد.

اقدام احتمالی جهت ایجاد یک خط تماس مستقیم برای پاسخ به بحران فضا، می تواند حاکی از مشارکت های بیشتر این دو کشور در آینده باشد.

ژنرال سالتزمن در ادامه به رویترز تصریح کرد: ما در گفت وگوهای داخلی به این اشاره کردیم که دست کم یک خط تماس مستقیم وجود داشته باشد تا در مواقع بحران،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا ایجاد یک «خط تماس مستقیم فضایی» با چین را بررسی می کند

آمریکا ایجاد یک «خط تماس مستقیم فضایی» با چین را بررسی می کند