مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 10:252023-10-15فرهنگي

خوشمزه های ملی شهر میراث جهانی یزد


یزد تنها شهر مسکونی میراث جهانی در ایران است که علاوه بر آثار تاریخی کهن و زیبا، از خوراکی های بسیار خوشمزه و پرخاصیتی که بعضاً در لیست اثر ناملموس کشورمان به ثبت رسیده نیز برخوردار است که از آن جمله می توان به شیرینی «حاجی بادام» و دسر «ماقوت» اشاره کرد.

- ایسنا/یزد یزد تنها شهر مسکونی میراث جهانی در ایران است که علاوه بر آثار تاریخی کهن و زیبا، از خوراکی های بسیار خوشمزه و پرخاصیتی که بعضاً در لیست اثر ناملموس کشورمان به ثبت رسیده نیز برخوردار است که از آن جمله می توان به شیرینی حاجی بادام و دسر ماقوت اشاره کرد.

در حالی که اغلب مردم تصور می کنند واژه میراث فرهنگی تنها به آثار تاریخی و میراث ملموس باقی مانده از گذشتگان اطلاق می شود که میراث ناملموس با اهمیت زیادی نیز از تولیدات و فرایندهای فرهنگی گذشتگانمان وجود دارد که غالباً نیز در لیست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است.

بخشی از دارایی های فرهنگی در کشورمان، محصولاتی ملموس مانند ساختمان ها یا کارهای هنری هستند ولی بخش های زیادی از فرهنگمان نیز مانند ترانه ها و موسیقی ها، آیین ها، جشنواره ها و عزاداری ها، آشپزی و خوراکی ها و هنرهای دستی به شکل ناملموس هستند.

میراث ناملموس در واقع شکل هایی از فرهنگ به شمار می آیند که هرچند ملموس نیستند ولی قابل تجربه کردن و نیز ثبت و ض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوشمزه های ملی شهر میراث جهانی یزد

خوشمزه های ملی شهر میراث جهانی یزد