مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 22:552023-09-27سياسي

دولت فعلی یمن برکنار شد


ساعتی پس از سخنرانی رهبر جنبش انصارالله یمن، شورای دفاع ملی از برکناری دولت فعلی به ریاست «عبدالعزیز بن حبتور» خبر داده و مسئولیت پیشبرد امور را تا تشکیل دولت جدید در صنعاء به آن محوّل کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شورای دفاع ملی یمن امروز چهارشنبه، 27سپتامبر در بیانیه ای از برکناری دولت فعلی مستقر در صنعاء، به ریاست  عبدالعزیز بن حبتور  خبر داده و تنها مسئولیت پیشبرد امور جاری، به جز انتصاب و عزل را به آن محوّل کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری  روسیا الیوم ، تصمیم برکناری این دولت توسط شورای عالی سیاسی، ساعاتی پس از سخنرانی  عبدالملک بدرالدین الحوثی ، رهبر جنبش انصارالله یمن، صادر شد.

الحوثی در سخنرانی امروز خود از ورود صنعاء به مرحله جدیدی از تغییرات اساسی خبر داده بود.

شورای دفاع ملی یمن با صدور بیانیه ای تاکید کرد: در پاسخ به آنچه در سخنرانی رهبر انصارالله درباره مرحله تغییرات بنیادین آمده است، جلسه ای اضطراری به ریاست  مهدی المشاط  رییس شورای عالی سیاسی برگزار شد و به بررسی محورهای سخنرانی که دربردارنده اولین مرحله از تغییرات اساسی بود، پرداخت.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که شورای دفاع ملی از تصمیم عبدالملک الحوثی، رهبر گروه انصارالله و اجماع مردمی در تمامی استان ها حمایت می کند عزل دولت ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت فعلی یمن برکنار شد

دولت فعلی یمن برکنار شد