مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 12:052023-10-10سياسي

جشن مهرگان، حکایت برگ و شکایت باد...


در گردشِ ایام و تکرار روزمرگی ها، حلول فصلی نو و پی بردن به راز طبیعت، تنها از خالقی برمی آید که بخشنده و بی نیاز است، خالقی که رگ خشکیده درخت را  میوه های بهشتی ارزانی و پاییز را آخرین آیت از نزول سوره سال قرار داد.

- ایسنا/کردستان در گردشِ ایام و تکرار روزمرگی ها، حلول فصلی نو و پی بردن به راز طبیعت، تنها از خالقی برمی آید که بخشنده و بی نیاز است، خالقی که رگ خشکیده درخت را  میوه های بهشتی ارزانی و پاییز را آخرین آیت از نزول سوره سال قرار داد.

پاییز، حکایت برگ و شکایت باد در دل دشت است؛ حکایتی آمیخته با تکاپو، تغییر هویت و آواز درختانی که تن به سرما می دهند اما دست از اصالت خود نمی کشند.

چه بسیارند درختانی که در این فصل جامه می تکانند و در عنصر زندگانی جامی از تکرار فصل را به گوارایی تابستان و وداع با تن پوش بهاران به جانِ دل می خرند.

محقق و کارشناس ادبیات در مورد جشن مهرگان و حلول پاییز می گوید: پاییز، عروس هزار رنگ طبیعت و نقاش چیرە دست فصل هاست، عروسی کە سه ماه متفاوت و متغیر آن در سرمای صبح، گرمای ظهر، آشفتگی عصر و طولانی بودن شب، گواهی بر پا به عرصه نهادن داستان ها، شاهنامەها و پرواز قصه های بسیاری از قفس سینه مادر بزرگان تا صفحه تلویزیون و پرده سینما، جاده های ترقی را طی و عرصه را برای خود نمای موجودیت این فصل از سال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشن مهرگان، حکایت برگ و شکایت باد...

جشن مهرگان، حکایت برگ و شکایت باد...