مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 09:502023-10-08پزشكي

راه اندازی اولین دستگاه عکس برداری شبکیه چشم نوزادان در کاشان


درمانی شهید بهشتی کاشان از تجهیز این مرکز درمانی به دستگاه عکس برداری شبکیه چشم نوزادان (Retcam) به منظور تشخیص و درمان بیماری های شبکیه چشم نوزادان خبر داد.

- ایسنا/اصفهان سرپرست مرکز آموزشی - درمانی شهید بهشتی کاشان از تجهیز این مرکز درمانی به دستگاه عکس برداری شبکیه چشم نوزادان (Retcam) به منظور تشخیص و درمان بیماری های شبکیه چشم نوزادان خبر داد.

مرضیه طالبیان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیمارستان شهید بهشتی کاشان تنها مرکز درمانی است که دارای بخش ویژه نوزادان( NICU) در شمال استان اصفهان است و غربالگری نوزادان نارس از نظر رتینوپاتی این گروه از نوزادان (ROP) با هدف پیشگیری از عوارض شبکیه چشم انجام می شود.

وی افزود: ماهانه نزدیک به 30 نوزاد بستری در این مرکز برای انجام معاینات چشم به مراکز درمانی تهران اعزام می شد که به علت وزن کم نوزادان نارس و مشکلات ویژه آنها، این رفت و برگشت با سختی فراوان برای خانواده ها و احتمال آسیب این نوزادان هنگام نقل و انتقال هم وجود داشت.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، تصریح کرد: با راه اندازی این واحد در بیمارستان شهید بهشتی، غربالگری و در صورت نیاز، درمان این عارضه توسط فوق تخصص شبکیه چشم در این مرکز انجام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی اولین دستگاه عکس برداری شبکیه چشم نوزادان در کاشان

راه اندازی اولین دستگاه عکس برداری شبکیه چشم نوزادان در کاشان