مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 20:452023-10-21فرهنگي

زیبایی های زبان فارسی مسحورکننده است


من دوست داشتم یک زبان خارجی را به عنوان زبان دوم بخوانم اما زمانی که با فارسی آشنا شدم، من این زبان را انتخاب نکردم و حقیقت این است زیبایی های فارسی مرا دلبسته و مجذوب خود کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، سابقه زبان فارسی در هند تقریباً هزار سال است و فارسی، زبان علم و ادب و برای چندین قرن نیز  زبان رسمی این کشور بوده است.

جالب است فارسی در دوره غزنویان به هند راه یافت و با تأسیس امپراطوری گورکانیان در هند به اوج پیشرفت خود رسید و برای سده های متمادی زبان شیرین فارسی زبان رسمی و دیوانی این کشور شد.

شاعران بزرگی چون بیدل و امیرخسرو دهلوی به فارسی شعر گفته اند و بخش های زیادی از تاریخ، فرهنگ و ادبیات شبه قاره هند به این زبان نگاشته شده است.

علاقه به زبان فارسی صد البته در اشعار، کتیبه ها و آثار علمی و فرهنگی کشور هند نیز مشهود است و هم اکنون ایالت های مختلفی در هندوستان، جزو پررونق ترین مقاصد آموزش زبان فارسی در جهان به شمار می آیند.

به تازگی بنیاد سعدی به عنوان متولی آموزش و نشر زبان فارسی در خارج از مرزهای ملی، میزبان 13 نفر از فارسی آموزان هندی در مقطع دکتری شده است.

نیتو باسکر که لیسانس و فوق لیسانس خود را در رشته زبان فارسی گرفته و اکنون دانشجوی دکتری زبان فارسی است، یکی از همین مهمانان است که در گپ و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیبایی های زبان فارسی مسحورکننده است

زیبایی های زبان فارسی مسحورکننده است