مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 13:502023-09-26اقتصادي

بانک مرکزی تایید کننده ارز کالای واردات در قبال صادرات است


واردات در مقابل صادرات غیر؛ می تواند خودرو نیز باشد که این مسائل را بانک مرکزی بررسی و تایید می کند که طبق گزارش سازمان توسعه تجارت بین 10 تا 50 میلیون دلار واردات خودرو از این مسیر انجام می شود.

- علیرضا پیمان پاک در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: جلسه ای با حضور آقای مخبر، معاون اول رییس جمهور در مورد رفع مشکلات بازگشت ارز حاصل از صادرات برگزار نشده، بلکه در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر اقتصاد، رییس صندوق توسعه ملی، استاندار کرمان، رییس سازمان توسعه تجارت، آقای پورابراهیمی و اینجانب برگزار شد، درباره مسائل و مشکلات بازگشت ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان خشکبار مسائلی مطرح شد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس بانک مرکزی نیز حضور نداشت اما بنده در آن جلسه عنوان کردم که آقای مخبر قبلاً دستور داده اند، مشکل بازگشت ارز حاصل از صادرات خشکبار رفع شود و لذا وزارت جهاد، وزارت صمت و بانک مرکزی در این راستا جلساتی را برگزار کرده اند.

وی اظهار داشت: بر اساس مصوبه سال گذشته کمیته اقدام ارزی برخی صادرکنندگان از جمله صادرکنندگان محصولات کشاورزی می توانند در ازای واردات شمش طلای مورد تأیید بانک مرکزی رفع تعهد ارزی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک مرکزی تایید کننده ارز کالای واردات در قبال صادرات است

بانک مرکزی تایید کننده ارز کالای واردات در قبال صادرات است