مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مهر 1402 ساعت 23:202023-10-06اقتصادي

ایران برای مبارزه با پولشویی برنامه دارد


استانداردهای کنوانسیون FATF در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را پذیرفته ایم و در داخل نیز تلاش می شود قوانین و مقررات منطبق با آن پیش رود.

- وزارت اقتصاد اعلام کرد: استانداردهای کنوانسیون FATF در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را پذیرفته ایم و در داخل نیز تلاش می شود قوانین و مقررات منطبق با آن پیش رود.

البته دو لایحه مربوط به پالرمو و CFT پذیرفته نشده و در حال بررسی آنها هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق آنچه وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده، تصمیم گیری درباره لوایح مربوط به مبارزه با پولشویی و شفافیت اقتصادی در گروه FATF یک تصمیم حاکمیتی است؛ هرچند ایران ساز و کارهای داخلی خود را در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم دارد.

بر این اساس، تصمیم گیری درباره لوایح مربوط به مبارزه با پولشویی و شفافیت اقتصادی در گروه FATF یک تصمیم حاکمیتی است که البته در سال های اخیر درگیر بازی های سیاسی کشورهای غربی شده است و یک موضوع فنی نیست.

با این حال، رویکرد دولت سیزدهم به موضوع مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، رویکردی ملی است و این موضوع را محدود به یک دستگاه و وزارتخانه یا نهاد نمی داند.

به همین دلیل با فعال کردن مرکز اطلاعات مالی که تقریبا تا پیش از این تعطیل بود، به روزرسانی قوانین و مقررات، رگولاتوری و نظارت و ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران برای مبارزه با پولشویی برنامه دارد

ایران برای مبارزه با پولشویی برنامه دارد