مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 12:152023-10-12سياسي

سه بازارچه جدید مرزی در آذربایجان غربی راه اندازی می شود


پرونده راه اندازی سه بازارچه جدید مرزی در این استان با بررسی در کارگروه ویژه مرز و در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: سیاست دولت سیزدهم استفاده بهتر از ظرفیت های مرزی برای توسعه این مناطق بوده چراکه با توجه به شرایط امنیتی در سال های گذشته از امکانات مرزی استفاده خوبی نشده است.

وی افزود: در صورت موافقت هیات دولت، سه بازارچه جدید در استان ایجاد می شود که ما آمادگی اجرای سریع این امر توسعه ای را داریم.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: بازارچه های مرزی کیله شین اشنویه، قاسم رش میرآباد و پیراحمد کندی چالدران، این سه بازارچه مرزی جدید پیشنهادی را شامل می شود.

معتمدیان با اشاره به توسعه مرزی کشور و لزوم تعریف روزآمد مرزها اضافه کرد: مرزهای رسمی دارای پایانه مبادلات در سطح بین المللی است اما در تعریف جدید توسعه مرزی به دنبال یک بستر تحت عنوان بازارچه ها هستیم تا اقتصاد را ارتقا دهیم.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی تنها مسیر زمینی و ریلی ارتباط با کشورخ ترکیه به شمار می رود، گفت: توسعه فعالیت های اقتصادی ایران و ترکیه در دستور کار قرار دارد و در همین راستا توسعه مرزی مورد توجه جدی دولت سیزدهم قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه بازارچه جدید مرزی در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

سه بازارچه جدید مرزی در آذربایجان غربی راه اندازی می شود