مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 10:002023-10-15پزشكي

شناسایی 148 بیمار مبتلا به سل در یزد طی یک سال گذشته


رییس گروه بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان گفت: در سال گذشته 148 بیمار مبتلا به سل در استان یزد شناسایی شدند که این میزان بروز 11.

6 درصد در هر 100 هزار نفر جمعیت را به خود اختصاص داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، دکتر مژگان مینوسپهر صبح امروز در جمع خبرنگاران حوزه سلامت استان حاضر شد و با بیان این که 23 مهرماه(15 اکتبر) روز ملی مبارزه با سل و با شعار بله! ما می توانیم به سل پایان دهیم ! نامگذاری شده است،  اظهار کرد: شایع ترین علامت ابتلا به بیماری سل ریوی، سرفه پایدار به مدت دو هفته یا بیشتر است که معمولا همراه با خلط می باشد و ممکن است با سایر علائم تنفسی نظیر تنگی نفس، درد قفسه سینه یا پشت، خلط خونی و یا علائم عمومی و مشترک شامل تب، کاهش اشتها، کاهش وزن، بیحالی، تعریق شبانه، خستگی زودرس و ضعف عمومی همراه باشد.

وی افزود: تمام خدمات تشخیصی و درمانی مبتلایان به سل در استان یزد به صورت رایگان ارائه می شود ودرمان موثر بیماران مسلول تنها اقدام اساسی برای پیشگیری از گسترش بیماری محسوب می شود.

رییس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان یزد گفت: بیماران جهت دریافت خدمات تشخیصی و درمانی می توانند به خانه های بهداشت، پایگاه ها و مراکز جامع سلامت شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 148 بیمار مبتلا به سل در یزد طی یک سال گذشته

شناسایی 148 بیمار مبتلا به سل در یزد طی یک سال گذشته