مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 12:152023-10-22پزشكي

شیرکاکائو را از صبحانه کودکان حذف کنید


بهتر است از شیرکاکائو برای صبحانه کودکان استفاده نشود، زیرا باعث چاقی، کاهش یادگیری، خرابی دندان به علت قندبالا و افزایش پرخاشگری به علت شکر بالا می شود.

- ایسنا/کرمانشاه یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: بهتر است از شیرکاکائو برای صبحانه کودکان استفاده نشود، زیرا باعث چاقی، کاهش یادگیری، خرابی دندان به علت قندبالا و افزایش پرخاشگری به علت شکر بالا می شود.

دکتر یحی پاسدار با بیان اینکه صبحانه یکی از وعده های مهم غذایی برای کودکان است و باید به این وعده غذایی بسیار اهمیت داد، اظهار کرد: مصرف صبحانه به کودکان در سنین پیش دبستانی و دبستان انرژی و مواد مغذی کافی را رسانده و سبب افزایش یادگیری و تمرکز می شود، بنابراین اختصاص زمان مناسب و کافی به صرف صبحانه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و به هیچ وجه نباید صبحانه کودک را نادیده گرفت.

وی با عنوان اینکه یک صبحانه خوب باید شامل مواد مغذی و با کمترین مقدار چربی، شکر و نمک باشد، گفت: نمونه مواد غذایی مناسب صبحانه برای کودکان می تواند موادی همچون نان تازه، شیر و پنیر، تخم مرغ، شیره خرما و کنجد و عسل باشد.

وی گفت: پنیر و گردو، تخم مرغ، عدسی، فرنی، شیربرنج و حلیم همراه نان سنگگ یا بربری تازه صبحانه های مناسبی برای کودکان می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیرکاکائو را از صبحانه کودکان حذف کنید

شیرکاکائو را از صبحانه کودکان حذف کنید