مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 13:452023-10-11بين الملل

پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم غنی سازی خلیج فارس با محوریت ایران و عربستان


به پیشنهاد دو استاد دانشگاه، دو کشور ایران و عربستان می توانند محور ایجاد یک سیستم همکاری و امنیت جمعی در حوزه خلیج فارس شامل همکاری های جامع سیاسی، - به پیشنهاد دو استاد دانشگاه، دو کشور ایران و عربستان می توانند محور ایجاد یک سیستم همکاری و امنیت جمعی در حوزه خلیج فارس شامل همکاری های جامع سیاسی، اقتصادی، امنیتی ـ نظامی و فرهنگی باشند.

چنین سیستم جامع همکاری، می تواند شامل یک کنسرسیوم مشترک غنی سازی نیز باشد و کشورهای عضو کنسرسیوم متعهد به عدم ساخت بمب هسته ای شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید حسین موسویان و فرانک فون هیپل اساتید دانشگاه پرینستون آمریکا در مقاله ای که در بولتن دانشمندان اتمی آمریکا منتشر شده است، به بررسی ابعاد درخواست عربستان برای در اختیار داشتن صنعت غنی سازی و ابعاد فنی و سیاسی آن در منطقه و جهان پرداخته است.

عربستان برای عادی سازی روابط با اسراییل سه شرط قائل شده است: پذیرش غنی سازی اورانیوم در عربستان، تضمین امنیت عربستان توسط آمریکا و به رسمیت شناختن یک دولت مستقل فلسطینی.

از سویی عربستان به آمریکا پیشنهاد کرده که با مشارکت دو کشور، آرامکو هسته ای به منظور صادرات سوخت هسته ای به سایر کشورها در عربستان ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم غنی سازی خلیج فارس با محوریت ایران و عربستان

پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم غنی سازی خلیج فارس با محوریت ایران و عربستان