مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 16:002023-09-30سياسي

درخواست اصناف از سازمان امور مالیاتی برای تشکیل کارگروه تعیین “نسبت های سود فعالیت”


اتاق اصناف ایران در نامه ای از سازمان امور مالیاتی خواسته تا در اولین فرصت ممکن، کارگروه تعیین “نسبت های سود فعالیت” را با حضور نمایندگان اتاق اصناف ایران تشکیل دهد.

- اتاق اصناف ایران در نامه ای از سازمان امور مالیاتی خواسته تا در اولین فرصت ممکن، کارگروه تعیین “نسبت های سود فعالیت” را با حضور نمایندگان اتاق اصناف ایران تشکیل دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجتبی صفایی، رییس اتاق اصناف ایران - در رابطه با این نامه و تعریف “نسبت سود فعالیت های صنفی” اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی هر ساله و عموما پیش از مرداد ماه، برای هر رسته صنفی، “نسبت سود فعالیت” در نظر می گیرد و هر جا یک واحد صنفی نتوانست اسناد و مدارکی دال بر هزینه ها ارائه دهد، سازمان امور مالیاتی بر اساس نسبت سود فعالیت تعیین شده، مالیات آن واحد صنفی را تعیین می کند.

اما به گفته وی گاهی دیده می شود که سازمان حمایت برای یک صنف سود 15 درصدی در زمان فروش در نظر گرفته، اما سازمان امور مالیاتی با نسبت سود فعالیت 18 درصد، مالیات می گیرد.

اینجا است که واحد صنفی بر پرداخت مالیات بیش از سود قانونی، معترض می شود.

این امر یکی از نمونه هایی است برای اینکه بدانیم نسبت سود فعالیت های صنفی، گاهی به درستی تعیین نمی شود و ضرورت حضور نماینده اصناف در کمیته تعیین نسبت سود فعالیت را می رساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست اصناف از سازمان امور مالیاتی برای تشکیل کارگروه تعیین “نسبت های سود فعالیت”

درخواست اصناف از سازمان امور مالیاتی برای تشکیل کارگروه تعیین “نسبت های سود فعالیت”