مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 14:552023-10-17اقتصادي

سود 17 هزارمیلیارد ریال طرح جهش تولید در دیمزارها در جیب کشاورزان آذربایجان شرقی


رییس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت:در سال زراعی 1402-1401، 500 هزار هکتار از اراضی آذربایجان شرقی تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار گرفت که با هزینه 74 میلیارد تومانی این طرح، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی امروز در جلسه طرح جهش تولید در دیمزارها اظهار کرد: امسال این طرح برای محصولات گندم، جو، نخود، عدس، گلرنگ، کاملینا، کلزا و آفتابگردان اجرا می شود.

  وی افزود: حفظ بقایای گیاهی(30درصدی)، کشت عمود بر جهت شیب، سطح کشت مستقیم بدون شخم و سطح تبدیل آیش زرد به سبز از الزامات عملیات بهزراعی این طرح است.

    فتحی ادامه داد: در سال زراعی 1402-1401، 500 هزار هکتار از اراضی آذربایجان شرقی تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار گرفت که با هزینه 74 میلیارد تومانی این طرح،  17 هزار و 700 میلیارد ریال سود این طرح نصیب کشاورزان استان شد که این عایدی در گردش مالی استان، بهبود وضعیت معیشت کشاورزان و همچنین افزایش خرید تضمینی گندم نقش مهمی دارد.

فتحی با اشاره به این که کشاورزی تحت تاثیر شرایط جوی است افزود: باید در مناطقی که احتمال بلایا و خسارت وارد شدن به محصول وجود دارد و در سال های گذشته به صورت مکرر اتفاق افتاده است بررسی های لازم صورت گیرد و تصمیمات مناسب اتخاذ شود تا تولید تحت تاثیر حوادث قهری کاهش نیابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سود 17 هزارمیلیارد ریال طرح جهش تولید در دیمزارها در جیب کشاورزان آذربایجان شرقی

سود 17 هزارمیلیارد ریال طرح جهش تولید در دیمزارها در جیب کشاورزان آذربایجان شرقی