مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 20:202023-10-02اقتصادي

صادرات بیش از 35 میلیون تن محصولات کشاورزی به افغانستان


در نیمه نخست امسال بیش از 35 میلیون تن محصولات کشاورزی از مرز دوغارون به افغانستان صادر شده است.

- جواد اعتضادی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تایباد اظهار کرد: در 6 ماهه نخست امسال 35 میلیون و 195 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از مرز زمینی دوغارون به کشور افغانستان صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد افزود: همچنین در نیمه نخست امسال 4 میلیون و 467 هزار تن محصولات کشاورزی از افغانستان به مقصد ایران، از طریق این معبر مرزی وارد شده است.

وی ادامه داد: سیب درختی، پرتقال و کیوی عمده کالاهای صادراتی به افغانستان و کشمش، کنجد و ماش عمده کالاهای وارداتی از این کشور بوده اند.

اعتضادی بیان کرد: در این بازه زمانی 6 ماهه نیز 11 میلیون و 168 هزار تن محموله کشاورزی از مبدا افغانستان به کشورهای دیگر از طریق ایران، ترانزیت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: عمده محصولات ترانزیتی از مبدا افغانستان شامل برگه زردآلو، کنجد و ماش بوده که به مقصد عراق، امارات متحده عربی و ترکیه ترانزیت شده اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین از مبدا کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه و روسیه محمولاتی با عبور از مسیر ایران و مرز دوغارون به افغانستان ترانزیت شدند که شامل اغلب آنها شامل خشکبار، آرد گندم و کنجاله سویا می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات بیش از 35 میلیون تن محصولات کشاورزی به افغانستان

صادرات بیش از 35 میلیون تن محصولات کشاورزی به افغانستان