مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 19:202023-09-27دانش

تأسیس 13 شرکت نانویی در کشور با حضور متخصصان ایرانی دانشگاه های برتر جهان


ستاد نانو در گزارشی از همکاری با متخصصان ایرانی دانشگاه های برتر جهان در قالب های مختلف مانند تأسیس شرکت های نوپا و دانش بنیان در سال 1401 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، یکی از رویکردهای جدید در معاونت علمی و فناوری، همکاری با متخصصان و دانش آموختگان دانشگاه های خارج از کشور است.

در این برنامه که تحت عنوان کانکت شناخته می شود، متخصصان ایرانی غیر مقیم در کشور که فارغ التحصیل 200 دانشگاه برتر جهان هستند، می توانند در قالب های مختلف با داخل همکاری کنند.

تأسیس استارت آپ های جدید یا شرکت های نوپا، انجام پروژه تخصصی به عنوان جایگزین خدمت سربازی، جذب هیأت علمی، گذراندن دوره های پسادکتری یا فرصت مطالعاتی، همکاری با شرکت های دانش بنیان و برگزاری سخنرانی آموزشی و کارگاه تخصصی از جمله درخواست های متقاضیان متخصص در خارج از کشور برای همکاری با برنامه کانکت است و این افراد می توانند درخواست خود را از طریق سامانه آی -کانکت به معاونت علمی و فناوری ارسال نمایند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمعاونت علمی، از سال 1395 تاکنون، بیش از 8900 درخواست ثبت شده است که 7500 مورد از آن ها به همکاری موفق منجر شده است.

بر اساس گزارشی از ستاد توسعه فناوری های نانو و میکرو، در سال 1401، 13 مورد از این همکاری ها منجر به ایجاد شرکت های نوپای نانویی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأسیس 13 شرکت نانویی در کشور با حضور متخصصان ایرانی دانشگاه های برتر جهان

تأسیس 13 شرکت نانویی در کشور با حضور متخصصان ایرانی دانشگاه های برتر جهان