مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 08:552023-10-09اقتصادي

آغاز کشت چغندر قند پاییزه در گلستان


رییس اداره پنبه و دانه های روغنی گلستان از آغاز کشت قراردادی چغندر قند در گلستان خبر داد و گفت: چغندر قند پاییزه گیاهی کم آب بر و محصولی ارزشمند برای ایجاد تناوب کشت در گلستان است.

- ایسنا/گلستان رییس اداره پنبه و دانه های روغنی گلستان از آغاز کشت قراردادی "چغندر قند" در گلستان خبر داد و گفت: چغندر قند پاییزه گیاهی کم آب بر و محصولی ارزشمند برای ایجاد تناوب کشت در گلستان است.

علی موسی خانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه طبق برنامه ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی امسال بالغ بر 4 هزار هکتار از اراضی گلستان زیر کشت چغندر قند خواهد رفت، اظهار کرد: تا امروز قرارداد کشت 830 هکتار چغندرقند با کشاورزان گلستانی منعقد شده است.

وی با بیان اینکه بهترین زمان کاشت چغندر قند پاییزه در گلستان از 15 مهر تا 15 آبان و زمان برداشت این محصول اواسط خردادماه است، افزود: کشت چغندر قند به تازگی در گلستان آغاز شده و تا امروز تقریباً 10 هکتار از مزارع زیر کشت گلستان به چغندر قند اختصاص یافته است.

رییس اداره پنبه و دانه های روغنی گلستان با بیان اینکه کشت چغندر قند در گلستان به صورت قراردادی با کارخانجات قند جوین و شیروان انجام می شود، گفت: کارخانه های طرف قرارداد با کشاورزان در تکمیل فرآیند کشت، حمایت هایی شامل تأمین بذر مورد نیاز، تأمین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کشت چغندر قند پاییزه در گلستان

آغاز کشت چغندر قند پاییزه در گلستان