مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 13:252023-10-14پزشكي

وضعیت برخی محصولات غذایی در جهان بحرانی شد


بر اساس نتایج تحقیق جدید، محصولات گرمسیری ازجمله قهوه، کاکائو، هندوانه و انبه به دلیل کاهش تعداد حشرات گرده افشان با بحرانی بالقوه مواجه شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی بر اساس نتایج تحقیق جدید، محصولات گرمسیری ازجمله قهوه، کاکائو، هندوانه و انبه به دلیل کاهش تعداد حشرات گرده افشان با بحرانی بالقوه مواجه شده است.

به نقل از ارث، این تحقیق که توسط کارشناسان دانشگاه کالج لندن و موزه تاریخ طبیعی لندن انجام شد، رابطه پیچیده بین تغییرات آب وهوا، تغییرات در کاربری زمین و اثرات متعاقب آن بر تنوع گرده افشان ها را بررسی کرد.

این مطالعه با توجه به داده های 1507 مکان کشت محصولات در سراسر جهان و فهرست بندی گسترده از 3080 گونه حشرات گرده افشان، تهدیدی هشداردهنده برای گرده افشانی محصولات جهانی نشان داده است.

بر اساس نتایج تجزیه وتحلیل، فشارهای جمعی از تغییرات آب وهوا و فعالیت های کشاورزی منجر به کاهش قابل توجهی در تعداد و تنوع حشرات گرده افشان شده است.

با توجه به اینکه تقریباً سه چهارم کل محصولات تا حدودی به گرده افشانی حیوانی وابسته هستند، گروه تحقیقاتی مدلی برای شناسایی اینکه کدام یک از این محصولات تا سال 2050 با شدیدترین تهدیدها روبرو هستند، ابداع کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت برخی محصولات غذایی در جهان بحرانی شد

وضعیت برخی محصولات غذایی در جهان بحرانی شد