مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 11:252023-10-14اقتصادي

ورود سیلاب و گل آلود شدن آب سد شیرین دره علت افت فشار و قطعی آب در بجنورد


قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ورود سیلاب و گل آلود شدن آب سد شیرین دره، علت افت فشار و قطعی آب در بجنورد است.

- ایسنا/خراسان شمالی قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ورود سیلاب و گل آلود شدن آب سد شیرین دره، علت افت فشار و قطعی آب در بجنورد است.

منصور در تومی در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به علت افت فشار و قطعی آب شرب در بعضی نقاط بجنورد اظهار کرد: ورود سیلاب سبب گل آلود شدن آب سد شیرین دره و خارج شدن ظرفیت آب آن از شبکه توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه طی سه روز گذشته یک میلیون و 300 هزار متر مکعب سیلاب وارد سد شیرین دره شده است، ادامه داد: از آنجایی که آب سد شیرین دره زلال بودن خود را از دست داده و شدت گل آلود بودن آن بالاست، امکان تصفیه آن برای وارد مدار شدن وجود ندارد و باید زلال بودن آن به حد مناسبی برسد تا به تصفیه خانه پمپاژ و در شبکه توزیع وارد گیرد.

وی بیان کرد: این موضوع سبب شده است در حال حاضر با کمبود و افت فشار آب شرب در بجنورد و 14 روستای اطراف که از سد شیرین دره تامین آب می شدند و همچنین بعضا قطعی آب در مناطق مرتفع یا طبقات بالای ساختمان ها روبه رو باشیم.

درتومی تاکید کرد: در شرایط عادی نیاز آب بجنورد، 800 لیتر برثانیه است که شرایط موجود سبب از دست رفتن 400 لیتر برثانیه شده و تامین آب فقط از چاه های ارک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود سیلاب و گل آلود شدن آب سد شیرین دره علت افت فشار و قطعی آب در بجنورد

ورود سیلاب و گل آلود شدن آب سد شیرین دره علت افت فشار و قطعی آب در بجنورد