مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 11:152023-10-09بين الملل

برخی نمایندگان کنگره آمریکا به دنبال قطع کمک به اوکراین و چرخش به سمت تایوان هستند


«مایک کالینز» نماینده جمهوری خواه از ایالت جورجیا آمریکا، چین را «تهدیدی بزرگ تر از روسیه» می داند و بنابراین به ارسال تسلیحات به اوکراین رای منفی داده و خواستار ارسال تسلیحات بیشتر به تایوان است تا از این جزیره در برابر چین محافظت شود.

- مایک کالینز نماینده جمهوری خواه از ایالت جورجیا آمریکا، چین را تهدیدی بزرگ تر از روسیه می داند و بنابراین به ارسال تسلیحات به اوکراین رای منفی داده و خواستار ارسال تسلیحات بیشتر به تایوان است تا از این جزیره در برابر چین محافظت شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برای کالینز و دیگر قانونگذاران جمهوری خواه، تایوان و اوکراین به دلیل کمک های نظامی ایالات متحده، اساسا رقیب یکدیگر شناخته می شوند؛ اما تایوان و بسیاری از حامیانش لزوما این چنین به قضیه نگاه نمی کنند.

آن ها معتقدند که سرنوشت تایوان بسیار شبیه به اوکراین است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی می گوید: تایوان و بسیاری از حامیانش بر این باورند که چین موقعیت را از نزدیک رصد و بررسی می کند که آیا ایالات متحده استقامت سیاسی جهت حمایت از متحدی در جنگی پرهزینه و طولانی را خواهد داشت یا خیر.

هسیائو بی خیم دیپلمات تایوان در آمریکا در ماه مه حین نشست انجمن سدونا که به میزبانی موسسه مک کین برگزار شد، گفت: بقای اوکراین، بقای تایوان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی نمایندگان کنگره آمریکا به دنبال قطع کمک به اوکراین و چرخش به سمت تایوان هستند

برخی نمایندگان کنگره آمریکا به دنبال قطع کمک به اوکراین و چرخش به سمت تایوان هستند