مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 08:452023-10-07پزشكي

دولت رنج 20 ساله غیزانیه دوم را برطرف کند


از شدت بی آبی به غیزانیه فارس معروف شده است، از وعده های بیست ساله سیراب است اما جرعه ای آب که باشد و سالم هم باشد برایش سراب است! بیرم با سرطان های گوارشی چشم انتظار است شاید این دولت مرهم آلامش شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لارستان، نامش بیرم است در 360 کیلومتری شیراز و 135 کیلومتری مرکز شهرستان، از شدت و رنج بی آبی به غیزانیه دوم در فارس تبدیل شده است.

این شهر با مشکل نبودِ آب آشامیدنی سالم دست و پنجه نرم می کند، آبی که حتی برای شست و شو هم قابل استفاده نیست، برای استحمام و شستن صورت هم سبب سوزش پوست می شود! درد سرطان و سنگ کلیه  را به مردم تحمیل کرده است، چاره ای هم برای حل آن ندارند در خوش بینانه ترین حالت ممکن اگر بتوانند ترک خانه و کاشانه می کنند و از این شهر مهاجرت می کنند،چرا که بهای ماندن در این شهر گزاف است! مردم اینجا برای رفع اولین نیاز خود یعنی نیاز به آب باید پول بپردازند، مردمی که شغلشان کشاورزی بوده است و با این وضعیت وخیم آب منبع درآمدشان هم از بین رفته است از کجا پول در بیاورند که بتوانند آب بخرند؟ به فرض که درآمدی هم داشته باشند،چند بار در روز آب بخرند؟ برای آشامیدن و یا برای شست و شو، برای کدام یک؟! درد را از هر طرف که بنویسی درد است، بیرم دردِ بی آبی دارد و وعده ها روی آب است، دو دهه است که مردم این دیار به هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت رنج 20 ساله غیزانیه دوم را برطرف کند

دولت رنج 20 ساله غیزانیه دوم را برطرف کند