مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 14:412023-09-29اجتماعي

علت 90 درصد آتش سوزی ها در هورالعظیم عراق عمدی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، داوود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: انتشار دود در هوای اهواز، دشت آزادگان و بندر ماهشهر ناشی از تداوم آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم است.

وی افزود: دیروز به دلیل شرجی و رطوبت، دود در آسمان کمتر بود، ولی از دیشب به علت کاهش شرجی و وزش باد، دود ناشی از آتش سوزی به شهر های یاد شده رسیده است و شاهد آلودگی هوا هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه آتش سوزی این تالاب بین المللی درحال گسترش است، ادامه داد: باتوجه به تامین حقابه تالاب باتلاش و همکاری دستگاه های اجرایی مربوط و بهبود شرایط اقلیمی، آتش سوزی ها بخش ایرانی را تهدید نمی کنند و فقط دود آن سبب آلودگی هوا می شود.

وی خشک بودن و بی آبی تالاب را علت وقوع آتش سوزی در بخش عراقی تالاب بین المللی هورالعظیم عنوان کرد و گفت: مسوولان کشور عراق برای خاموش کردن آتش همکاری نمی کنند، به طوری که پارسال نیز باوجود اعزام بالگرد های آبپاش برای خاموش کردن آتش، اما این کشور اجازه اعزام نداد و عملیات لغو شد.

وی درباره رایزنی ها و پیگیری ها در سطح بین المللی و از سوی وزارت امور خارجه نیز بیان کرد: درخواست تشکیل جلسه مدیریت بحران ملی برای بررسی موضوع و رفع این مشکل شده است و امیدواریم به زودی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت 90 درصد آتش سوزی ها در هورالعظیم عراق عمدی است

علت 90 درصد آتش سوزی ها در هورالعظیم عراق عمدی است