مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 09:352023-10-22فرهنگي

«سندرم بولونیا»، روایتی از سردرگمی تا آگاهی


نمایش «سندرم بولونیا» که این روزها در سالن اصلی تالار هنر اصفهان به روی صحنه رفته، داستانی درباره انسان هایی سردرگم در یک کمپ پناه جویی و چالش هایی است که برای آن ها رقم می خورد.

- ایسنا/اصفهان نمایش سندرم بولونیا که این روزها در سالن اصلی تالار هنر اصفهان به روی صحنه رفته، داستانی درباره انسان هایی سردرگم در یک کمپ پناه جویی و چالش هایی است که برای آن ها رقم می خورد.

امید نیاز، نویسنده و کارگردان این نمایش با بیان اینکه تماشای این تئاتر به افراد بالای 14 سال توصیه می شود، به ایسنا گفت: نمایش سندرم بولونیا داستانی از زندگی انسان هایی در یک کمپ پناه جویی را روایت می کند که هیچ هویت، کشور و ملیتی نداشته و رخوت و خستگی این سال ها، آن ها را دچار بیماری های روانی کرده و یکی از آدم های این قصه نیز خیال رفتن به بولونیا، شهری که نماد آگاهی، دانش و دارای قدیمی ترین دانشگاه جهان است را در سر پرورانده و چالش های زیادی را برای انسان های داخل آن کمپ رقم می زند.

او با بیان اینکه ژانر نمایش سندرم بولونیا درام اجتماعی با بررسی و آسیب شناسی روان شناسانه و فلسفی است، گفت: معمولاً کارگردان ها بر اساس فیزیک، قدرت بازی، حال و هوای شخصیت قصه و تطابق او با نقش است که به انتخاب بازیگر می پردازند و من نیز بر اساس قدرت بازیگر و تناسب و قرابت او با نقش،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سندرم بولونیا»، روایتی از سردرگمی تا آگاهی

«سندرم بولونیا»، روایتی از سردرگمی تا آگاهی