مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 22:502023-10-21سياسي

ذوالنوری: 120 کشور در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی حضور دارند


تاکنون 120 کشور برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرده و در این اجلاس حاضر خواهند شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در نشست خبری پیش از عزیمت به اجلاس جهانی IPU و هیأت همراه، با اشاره به اهداف حضور در این اجلاس، گفت: هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران  با حدود 18 نفر عضو، متشکل از نمایندگان مجلس و برخی مقامات سیاسی برای شرکت در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی امشب راهی کشور آنگولا خواهند شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 120 کشور برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرده و در این اجلاس حاضر خواهند شد، ادامه داد: 50 هیأت در سطح رییس مجلس، 23 هیأت به ریاست نواب رییس مجالس دنیا و مابقی هیأت ها به ریاست گروه های پارلمانی و یا رؤسای کمیسیون های روابط خارجی در این اجلاس حاضر خواهند شد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتحادیه بین المجالس جهانی  امسال با شعار صلح، عدالت و تشکیلات قوی فعالیت می کند، ادامه داد: 4 کمیته ثابت و دائمی در اتحادیه پارلمانی کشورها وجود دارد و این 4 کمیته نیز در حاشیه اجلاس جلسات متعددی را برگزار کرده و فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه اعضای هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی نیز تقسیم کار کرده و در کمیته ها حضور پررنگ و مشارکت خواهند داشت، بیان کرد: همچنین در حاشیه این اجلاس، اج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذوالنوری: 120 کشور در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی حضور دارند

ذوالنوری: 120 کشور در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی حضور دارند