مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 20:252023-10-02پزشكي

وضعیت نامناسب شاخص های بهداشت آب در روستاهای اهواز


دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به وضعیت نامناسب شاخص های بهداشت آب در روستاهای اهواز، گفت: وضعیت مطلوبیت میکروبی آب در روستاهای غرب اهواز 63 درصد، - ایسنا/خوزستان دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به وضعیت نامناسب شاخص های بهداشت آب در روستاهای اهواز، گفت: وضعیت مطلوبیت میکروبی آب در روستاهای غرب اهواز 63 درصد، مطلوبیت کلر باقیمانده 75 درصد و مطلوبیت کدورت 4 درصد است که این وضعیت نگران کننده است.

شایسته شمی پور در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی اهواز که امروز (10 مهر ماه) در فرمانداری اهواز برگزار شد، با اشاره به آغاز فصل پاییز و قرار گرفتن در پیک شیوع بیماری وبا اظهار کرد: وبا از طریق آب و غذای آلوده منتقل می شود و دو پیک بهاره و پاییزه دارد.

بارها این بیماری در تجمعات و مدارس گزارش شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: وبا منجر به بروز اسهال شدید می شود و مرگ سالمندان و اطفال در پی ابتلا به این بیماری را هم داشته ایم بنابراین این مساله بسیار مهم است.

دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به مدت زمان زنده ماندن میکروب وبا گفت: این میکروب در مخزن آب به مدت دو هفته و در مدفوع بیماران دو تا هشت روز زنده می ماند.

شمی پور با بیان اینکه لایروبی و آهک پاشی برای پیشگیری از ابتلا به وبا بسیار مهم است، افزود: در منطقه یک در شرق اهواز، 82.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت نامناسب شاخص های بهداشت آب در روستاهای اهواز

وضعیت نامناسب شاخص های بهداشت آب در روستاهای اهواز