مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 18:502023-09-28اقتصادي

بن بستی که قانون جوانی جمعیت هم قادر به عبور از آن نیست!


کاهش نرخ ولادت در کشورمان، مسئولان را بر آن داشته تا با تمام توان پا به میدان بگذارند و قانونی به تصویب برسانند تا شرایط را تغییر دهند، غافل از آنکه یک نکته اساسی را از قلم انداخته اند! به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، از جمله نقاط عطف جمعیتی در کشورمان، لغو سیاست های کنترل جمعیتی در سال 1391 است.

تصمیمی که در پی سخنرانی رهبر انقلاب و تاکید ایشان بر اشتباه بودن این سیاست در دستور کار مقامات کشورمان قرار گرفت، اما نتوانست توازن مورد نیاز برای رهایی جمعیت کشورمان از پیرشدن را به وجود آورد و در نهایت کار بدانجا رسید که اتخاذ سیاست های تازه ضرورت یافت.

صحبت درباره تداوم روند کاهش ولادت ها در کشورمان در سال های گذشته است که هنوز هم تداوم دارد.

درست مانند آنچه آمار ولادت ها در دو سال اخیر (دو سال منتهی به امسال، چراکه آمار های به ثبت رسیده در سال جاری ناقص است و نمی توان به آن ها اتکا کرد) نشان می دهد؛ کاهش شمار ولادت ها از یک میلیون و 116 هزار و 211 نوزاد در سال 1400 به یک میلیون و 75 هزار و 381 نوزاد در سال 1401.

آمار هایی که حکایت از کاهش نرخ ولادت در کشورمان دارد به گونه ای که بررسی اعداد و ارقام به ثبت رسیده از تعداد ولادت های ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می دهد زاد و ولد در ایران در سال 96 با کاهش 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بن بستی که قانون جوانی جمعیت هم قادر به عبور از آن نیست!

بن بستی که قانون جوانی جمعیت هم قادر به عبور از آن نیست!