مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 11:102023-09-29اجتماعي

دیوان شمس پراحساس ترین، پرعاطفه ترین و بی پیرایه ترین شعر عاشقانه است


دیوان شمس که از آنِ مولانا است، پراحساس ترین، پرعاطفه ترین و بی پیرایه ترین شعر عاشقانه است و در این راستا نیز برای محبوب و معشوقی واقعی سروده شده و از احساسی واقعی نشات گرفته است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی یک شمس شناس گفت: دیوان شمس که از آنِ مولانا است، پراحساس ترین، پرعاطفه ترین و بی پیرایه ترین شعر عاشقانه است و در این راستا نیز برای محبوب و معشوقی واقعی سروده شده و از احساسی واقعی نشات گرفته است.

رحمان مشتاق مهر در گفت وگو با ایسنا، به زندگینامه شمس تبریزی اشاره کرد و گفت: شمس تبریزی، در تبریز متولد شد و در همان شهر نیز در پیش شیخی به نام ابوبکر سله باف مقدمات معنوی و اخلاقی را فراگرفت اما وقتی که احساس کرد دیگر نمی تواند در تبریز از کسی چیزی بیاموزد، به سیر و سفر پرداخت و در هر شهری که به طور موقت اقامت داشت، برای کسب روزی حلال، به کودکان قرآن می آموخت و یا عملگی می کرد.

ماجرای آشنایی شمس با مولوی وی در خصوص داستان آشنایی شمس با مولوی، افزود: شمس در این سفرهایش، مدت کوتاهی را در بغداد با اوحدالدین کرمانی دیداری داشت و در نهایت به شام و دمشق رسید و از محافل علمی و معنوی آن جا نیز بهره ها برد که می توان به ابن عربی اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیوان شمس پراحساس ترین، پرعاطفه ترین و بی پیرایه ترین شعر عاشقانه است

دیوان شمس پراحساس ترین، پرعاطفه ترین و بی پیرایه ترین شعر عاشقانه است