مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 14:252023-09-26فرهنگي

جباری: غنای تئاتر با جشنواره های آیینی و سنتی رقم می خورد


کارگردان راه یافته به بخش عروسکی جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی از ضرورت اجرای نمایش های آیینی و سنتی گفت که موجب غنا و ارتقای هنر تئاتر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، علی جباری که با اثر نمایشی پند پیر بابا در بخش عروسکی بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی شرکت کرده است، با اشاره به این که نمایش های آیینی و سنتی از پشتوانه فرهنگی غنی برخوردار است و می توان نسل جدید را از طریق این گونه نمایشی آموزش داد، از ضرورت اجرای نمایش های آیینی و سنتی در روزگار ما که موجب غنا و ارتقای هنر تئاتر هم می شود، سخن گفت.

این هنرمند با توجه به این که این گونه نمایشی برخاسته از فرهنگ ماست و مخاطبان بسیاری را در گروه های سنتی مختلف دارد به گونه ای که مردم از تماشای رویدادهای آیینی و سنتی لذت می برند، گفت: با توجه به بداهه گویی های که در بستر این گونه نمایشی اتفاق می افتد، هر اجرا می تواند یک تجربه جدید و متفاوت باشد، نیازمند یک سری بسترها هستیم تا بتوانیم به نوآوری با حفظ آیین ها و سنت ها برسیم.

وی اضافه کرد: این رویداد در دل استان ها به زنده کردن بسیاری از آیین ها و سنت ها و خرده فرهنگ ها که به رو فراموشی است، کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جباری: غنای تئاتر با جشنواره های آیینی و سنتی رقم می خورد

جباری: غنای تئاتر با جشنواره های آیینی و سنتی رقم می خورد