مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 09:162023-09-27اقتصادي

سومین سال متوالی کاهش بارندگی ها در استان اردبیل


مجید کوهی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: سال آبی  1401-1402 با کاهش 16 درصدی بارش نسبت به میانگین های بلند مدت به پایان رسید و سومین سال متوالی کم بارش استان را رقم زد.

  وی افزود: در یک سال آبی سپری شده (اول مهر 1401 تا 31 شهریور 1402) میانگین بارش دریافتی استان اردبیل حدود 270 میلی متر بوده، که متاسفانه همچون 2 سال آبی گذشته نسبت به بلندمدت با کاهش همراه بوده است.

  مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه در سال آبی گذشته و بخصوص فصل پاییز و زمستان میزان بارش های استان کمتر از مقادیر بلندمدت بوده، تصریح کرد: بارش های بهاری نیز علیرغم قابل قبول بودن در زمان مناسب از لحاظ کشاورزی رخ نداد لذا مفید واقع نشد.

 کوهی بیان کرد: در سال آبی گذشته توزیع بارش استان در همه نقاط یکسان نبوده به طوری که در شمال استان اصلاندوز و در جنوب شهرستان کوثر با 34 درصد، بیشترین کاهش را طی سال آبی گذشته داشته است.

وی گفت: همچنین در این مدت شهرستان های اردبیل، مشگین شهر و نیر در حدود 23 درصد کاهش بارش داشته اند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل عنوان کرد: در بقیه شهرستان های استان، کاهش بارش کمتر از 15 درصد بوده و تنها در شهرستان نمین میزان بارش های دریافتی در اندازه نرمال یا میانگین بلندمدت بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومین سال متوالی کاهش بارندگی ها در استان اردبیل

سومین سال متوالی کاهش بارندگی ها در استان اردبیل