مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 10:152023-09-28اجتماعي

طبیعت شهرستان بردسکن؛ گنجینه ای از گیاهان دارویی


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن گفت: طبیعت شهرستان بردسکن گنجینه ای از گیاهان دارویی را در دل خود جای داده است و منطقه ای بسیار مناسب برای رشد و تولید گیاهان دارویی است.

- حمید رضا اقبالی در گفت و گو با خبرنگار فارس در بردسکن، اظهار کرد: مراتع بردسکن از لحاظ اقلیمی، خاک شناسی و فیزیوگرافی شرایط مناسبی برای رشد و پرورش گیاهان دارویی فراهم کرده است.

وی گفت: با فرآیند بارش و مهیا شدن شرایط، گیاهان دارویی از جمله بومادران، استخودوس، زوفا، کما آنغوزه، باریجه و آویشن کوهی، نعناع، آویشن، گل گاوزبان، بابونه، زیره سیاه، مریم گلی و.

در مراتع بردسکن مشاهده می شود.

وی افزود: با توجه به وجود پتانسیل بسیار خوب از نظر رویش گیاهان دارویی و وجود نیروی کار مناسب در روستاها، ایجاد کارگاه های محلی، فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی می تواند تاثیر مهمی در اشتغال زایی و ارتقا معیشت روستانشینان داشته باشد و از همین رو می تواند تقویت مشارکت مردمی محلی در حفاظت از رویشگاه های طبیعی را به دنبال داشته باشد.

کمبود بذر مناسب برای کاشت، امری ضروری است اقبالی ضمن اشاره به کمبود بذر مناسب برای کاشت و تولید گیاهان دارویی، افزود: مراتع به عنوان رویشگاه های اصلی ذخایر ژنتیکی گیاهان مورد نظر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تامین کننده بذر او


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طبیعت شهرستان بردسکن؛ گنجینه ای از گیاهان دارویی

طبیعت شهرستان بردسکن؛ گنجینه ای از گیاهان دارویی