مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 11:452023-10-07فرهنگي

درگذشت هنرمند پیشکسوت ابریشم بافی خراسان شمالی


معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری خراسان شمالی گفت: خانم آنی کیک کوهی از هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی خراسان شمالی در رشته ابریشم بافی، - ایسنا/خراسان شمالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری خراسان شمالی گفت: خانم"آنی کیک کوهی" از هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی خراسان شمالی در رشته ابریشم بافی، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، پروانه کلاته افزود: آنی کیک کوهی هنرمند پیشکسوت و احیاکننده رشته ابریشم بافی در شهرستان رازو جرگلان درگذشت.

وی ادامه داد: رشته ابریشم بافی جزو رشته های صنایع دستی منسوخ شده در خراسان شمالی بود که به همت این بانوی هنرمند در سال های گذشته احیا و باز زنده سازی شد.

کلاته گفت: در حال حاضر با احیای رشته ابریشم بافی، 40 هنرمند و صنعتگر در شهرستان راز و جرگلان در این رشته مشغول به فعالیت هستند.

نوغانداری یکی از حرفه های پررونق در شهرستان راز و جرگلان است که تعداد زیادی از زنان و مردان این منطقه به این کار مشغول هستند.

تولید ابریشم در این شهرستان موجب شده تا افراد دیگری به تولید برخی از محصولات منحصر به فرد دیگر همچون تولید فرش ابری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگذشت هنرمند پیشکسوت ابریشم بافی خراسان شمالی

درگذشت هنرمند پیشکسوت ابریشم بافی خراسان شمالی