مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 12:352023-10-04اقتصادي

3 هزار و 751 نفر در استان مرکزی کم بینا و یا نابینا هستند


3 هزار و 751 معلول در استان مرکزی از کم بینایی و نابینایی رنج می برند.

-   محمود حسین آبادی در گفت وگو  با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه استان مرکزی دارای 33 هزار و 687 نفر معلول است، اظهار کرد: از این تعداد معلول 3 هزار و 751 نفر معلول نابینا و کم بینا هستند.

وی افزود: اراک با یک هزار و 706 نفر بیشترین آمار و آشتیان با 41 نفر کمترین میزان افراد نابینا را به خود اختصاص داده اند که با طیف نابینایی خفیف، متوسط، شدید وخیلی شدید بوده اند.

مدیرکل بهزیستی  استان مرکزی عوامل مختلف ژنتیکی، محیطی، آلودگی هوا، تغذیه و.

را از عوامل مختلف در معلولیت ها طبق پژوهش های به عمل آمده عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر نیز با توجه به نوع تغذیه افراد جامعه متأسفانه میزان معلولیت ها هم با افزایش بیشتری مواجه بوده است.

 حسین آبادی تصریح کرد: بهزیستی با توجه به تکالیفی که عهده دار است وظایفی را انجام می دهد که پیشگیری از معلولیت ها پیش از بارداری تا تولد و پس از آن یکی از این وظایف به شمار می رود.

وی با بیان اینکه در بحث شنوایی سنجی یا بینایی سنجی نیز اقداماتی در راستای پیشگیری از معلولیت ها صورت گرفته، خاطرنشان کرد: در طول سال و به صورت مستمر نیز طرحی در قالب بینایی سنجی کودکان 3 تا 6 سال اجرا می شود که با اجرای چنین طرح هایی به صورت صد در صد از کم بینایی ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 هزار و 751 نفر در استان مرکزی کم بینا و یا نابینا هستند

3 هزار و 751 نفر در استان مرکزی کم بینا و یا نابینا هستند