مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 11:202023-10-16اجتماعي

آخرین وضعیت «توران» و «راه ابریشم»


معاون میراث فرهنگی استان سمنان با تشریح چگونگی حفاظت از پنج کاروانسرای جهانی این استان و جنگل ابر، درباره آخرین وضعیت دو پرونده «منطقه حفاظت شده زیست کره توران» و «جاده ابریشم» که در فهرست میراث در انتظار یونسکو هستند، - معاون میراث فرهنگی استان سمنان با تشریح چگونگی حفاظت از پنج کاروانسرای جهانی این استان و جنگل ابر، درباره آخرین وضعیت دو پرونده منطقه حفاظت شده زیست کره توران و جاده ابریشم که در فهرست میراث در انتظار یونسکو هستند، توضیحاتی داد.

منطقه حفاظت شده زیست کره توران ، از جمله آثار طبیعی استان سمنان است که از سال 1386 در فهرست موقت میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است، با این حال در طول 16 سالی که در انتظار جهانی شدن است، خبری از تشکیل پرونده و اقدام برای ثبت جهانی آن نیست.

سروش هاشمی ـ معاون میراث فرهنگی استان سمنان ـ نیز درباره آخرین وضعیت پرونده زیست کره توران به ایسنا گفت: یکسری دستورنامه ها باید از تهران برای تشکیل پرونده های جهانی صادر شود تا بر آن اساس کار کنیم.

از سویی، برنامه میراث جهانی در وزارت میراث فرهنگی در تهران متمرکز است و اگر به اطلاعاتی نیاز داشته باشند به مراکز استان ها مراجعه می کنند.

برای ثبت منطقه حفاظت شده توران تا کنون نامه ای برای کسب اطلاعات به استان سمنان ابلاغ نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت «توران» و «راه ابریشم»

آخرین وضعیت «توران» و «راه ابریشم»