مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 10:202023-10-19بين الملل

رادیو فرانسه: فریبا عادلخواه به پاریس بازگشت


رادیو فرانسه گزارش داد که زندانی دو تابعیتی فرانسوی-ایران که پیشتر به دلایل امنیتی در ایران زندانی شده و آزاد شده بود، به پاریس بازگشته است.

- رادیو فرانسه گزارش داد که زندانی دو تابعیتی فرانسوی-ایران که پیشتر به دلایل امنیتی در ایران زندانی شده و آزاد شده بود، به پاریس بازگشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فریبا عادلخواه ، زندانی دوتابعیتی (ایرانی- فرانسوی) که از تاریخ 15 خرداد 98 بازداشت و نهایتا به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت به 5 سال حبس محکوم شده بود، در بهمن ماه 1401 از زندان آزاد شد اما هنوز ایران را ترک نکرده بود، روز سه شنبه (25 مهر) به پاریس بازگشت.

رادیو فرانسه در این باره گزارش داد که دانشگاه ساینس پو فرانسه که عادل خواه به عنوان پژوهشگر در آن مشغول به کار بوده و گروهی را برای حمایت از آزادی او تشکیل داده بود، خبر بازگشت او به فرانسه را اعلام کرد.

رولاند گابریل مارشال زندانی فرانسوی دیگری که به جرم اقدام علیه امنیت ملی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران به 5 سال زندان محکوم شده بود، در مارس 2020 با گذراندن بخشی از دوره محکومیت خود، با استفاده از تخفیف مجازات از زندان آزاد شده و به فرانسه بازگشت.

در مه 2023، برنارد فیلاند شهروند فرانسوی-ایرلندی و بنجامین بریر ، شهروند فرانسوی دیگری که در ایران زندانی بودند نیز آزاد شدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رادیو فرانسه: فریبا عادلخواه به پاریس بازگشت

رادیو فرانسه: فریبا عادلخواه به پاریس بازگشت