مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 09:302023-10-08اقتصادي

شرق : دولت رییسی دقیقا برای جمعیت مستأجر چه کرده است؟


دولت برای جمعیت مستأجر چه کرده است؟ در پاسخ باید گفت دولت تلاش خود را در حوزه ساخت مسکن متمرکز کرده تا به زعم خود از این طریق بازار مسکن استیجاری را متأثر کند؛ - اما در میدان ساخت هم هنوز گرفتاری های اصلی ازجمله فقر و تهیدستی متقاضیان واقعی مسکن که حتی توان تأمین سهم آورده نقدی خود را ندارند، به قوت خود باقی است.

شرق نوشت: تغییرات سریع قیمت در بازار مسکن و افزایش چشمگیر اجاره بها در ماه های آخر سال گذشته، دولتمردان را واداشت که با جدیت بیشتری به وضعیت بازار مسکن استیجاری توجه کنند؛ به ویژه اینکه بر اساس آمار، جمعیت مستأجر کشور افزایش چشمگیری را نسبت به دهه های گذشته نشان می داد.

  از همان ابتدای سال جاری، نهادهای مسئول از طرح هایی برای حمایت از جمعیت مستأجر رونمایی کردند.

طرح دریافت مالیات از معاملات مکرر مسکن، طرح ساماندهی مشاوران املاک و طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی که بعدها طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها نام گرفت، حاصل تلاش دولت و حضور پررنگ تر در میدان سیاست گذاری برای مهار بحران مسکن بود.

در کنار این سه طرح پرطمطراق، شورای عالی مسکن نیز سقف مجاز افزایش اجاره بها را برای سال جاری تصویب کرد؛ اقدامی که در طول چهار سال گذشته توسط سران سه قوه انجام گرفت و البته تأثیری هم بر رفتار بازار مسکن استیجاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرق : دولت رییسی دقیقا برای جمعیت مستأجر چه کرده است؟

شرق : دولت رییسی دقیقا برای جمعیت مستأجر چه کرده است؟