مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 08:352023-10-15فرهنگي

ثبت 103 اثر میراث فرهنگی ناملموس چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون 103 اثر میراث فرهنگی ناملموس از این استان در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، قدرت الله ولی زاده کاجی با اشاره به ثبت 103 اثر میراث فرهنگی ناملموس چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی گفت: این آثار در راستای حفظ و حراست از میراث، آداب، رسوم و سنن به ‎عنوان میراث فرهنگی ناملموس استان ثبت شده اند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مهارت پخت بن توه، مهارت پخت کاچی شیر و مهارت پخت آش شنگ و مچه در نشست اخیر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ثبت شد.

ولی زاده افزود: تعزیه در روستای چلیچه شهرستان فارسان، مهارت قفل سازی چالشتر شهرکرد، آیین خیمه سوزان طاقانک شهرستان شهرکرد، گیوه بافی شهرکرد، آیین چراغ بران در شهرکرد، آیین چاق چاقو شهر سامان، چوب بازی در فرهنگ بختیاری، ترانه های مشک زنی در فرهنگ بختیاری، مهارت بافت چوقا در فرهنگ بختیاری، عروسک رقصان لیلی، قالی بافی چالشتر شهرکرد و مال کنون (آغاز کوچ عشایر بختیاری) از مهم ترین آثار میراث فرهنگی ناملموس چهارمحال و بختیاری است که ثبت ملی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 103 اثر میراث فرهنگی ناملموس چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی

ثبت 103 اثر میراث فرهنگی ناملموس چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی