مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 22:512023-09-26سياسي

آغاز مذاکرات تجاری و اقتصادی بین گلستان و عشق آباد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس، علی محمد زنگانه امشب در حاشیه سفر به ترکمنستان در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: یکی از سیاست های دولت سیزدهم توسعه روابط و تعامل با کشورهای منطقه بخصوص کشورهای همسایه است که با توجه به دیپلماسی فعال اقتصادی دولت سیزدهم، سند یادداشت تفاهم با کشور ترکمنستان در حضور رییس جمهور دو کشور و سفیر ترکمنستان و بنده امضا شد.

استاندار گلستان افزود: به دنبال امضای این سند، هیئت بلندپایه ای از استان در کشور ترکمنستان به ویژه استان بالکان حضور یافتند که در آنجا محورهای ذیل سند یادداشت تفاهم بررسی شد.

وی ادامه داد: در این تفاهمنامه مقرر شد که راه اندازی کریدور شمال به جنوب، تسهیل صدور روادید بین ایران و ترکمنستان از مرز اینچه برون، بازسازی و احداث جاده جدید اینچه برون به بندر ترکمن باشی، راه اندازی بازارچه مشترک در اینچه برون و حسن قلی در دستور کار قرار بگیرد.

زنگانه گفت: همچنین با توجه به جمعیت 700 هزار نفری اهالی ترکمن در استان گلستان ایجاد سرکنسولگری ترکمنستان در استان گلستان مورد تقاضا و مد نظر دو طرف قرار گرفت.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه تمامی موارد تفاهمنامه و موارد پیشنهادی دیگر در سفر فعلی به کشور ترکمنستان مورد پیگیری و مذاکره قرار خواهد گرفت، بیان کرد: فراهم کردن تهاتر کالا و مبادل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مذاکرات تجاری و اقتصادی بین گلستان و عشق آباد

آغاز مذاکرات تجاری و اقتصادی بین گلستان و عشق آباد