مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 12:002023-09-30اجتماعي

انتقال محموله علوفه برای تعلیف آهوان خارگ


در ادامه عملیات های تعلیف و رسیدگی به تغذیه بهینه آهوان خارگ، طی هفته جاری یک محموله چند تنی علوفه به این جزیره ارسال شد.

- عبدالرحمن مرادزاده مدیرکل محیط زیست بوشهر در این باره افزود: جزیره خارک از مناطق مهم زیست محیطی استان بوشهر است که در کنار شرایط خاص استراتژیک و نظامی و کاربری های صنعتی و تاسیسات نفت و گاز، از دیرباز بعنوان یکی از اکوسیستم های مهم برای حیات گونه های شاخص جانوری بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنین افزود: یکی از این وحوش که هم اکنون بعنوان یک نماد شاخص در جزیره خارک می باشد، گونه آهوی ایرانی است.

این گونه با توجه به شرایط جزیره ای بودن خارک و کمبود زیستگاه، جمعیت آن همواره با چالش هایی روبرو بوده است که در این میان، اداره کل محیط زیست بوشهر تلاش داشته است ضمن مدیریت جمعیت آن، اقدامات حفاظتی لازم جهت ارتقای شرایط زیستی آن را با وجود محدودیت های کنونی فراهم نماید.

از جمله این اقدامات پیگیری و تامین علوفه برای این وحوش زیبای جزیره می باشد که بخصوص در طول فصل تابستان و اوایل پاییز بواسطه خشکیدگی محیط و عدم در دسترس بودن علوفه طبیعی، این اقدامات بیشتر در دستور کار محیط زیست قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال محموله علوفه برای تعلیف آهوان خارگ

انتقال محموله علوفه برای تعلیف آهوان خارگ